Lloyds Bank breidt uit in Nederland

Lloyds Bank groeit naar eigen zeggen hard op de Nederlandse hypotheekmarkt en heeft uitbreiding van huisvestiging aangekondigd.

Lloyds Bank, een dochter van Bank of Scotland in Edinburgh en onderdeel van Lloyds Banking Group, heeft een nieuwe vleugel in haar pand in Amsterdam in gebruik genomen voor de groeiende activiteiten op het gebied van hypotheekverstrekking.

Groei dankzij samenwerking met onafhankelijke adviseurs
Lloyds Banking Group (niet te verwarren met verzekeringsmarktplaats Lloyd’s of London) is de grootste consumentenbank van Groot-Brittannië. Sinds 1966 is de bank ook in Nederland actief. Op het gebied van hypothecair krediet aan consumenten is Lloyds Bank in Nederland de afgelopen jaren dankzij de samenwerking met onafhankelijke adviseurs hard gegroeid. Deze groei maakte het noodzakelijk om begin 2017 een nieuwe vleugel in het Amsterdamse kantoor in gebruik te nemen.

Sterke groei maar wisselend marktaandeel
Lloyds Bank heeft haar hypotheekaanvragen in Nederland het laatste jaar enorm zien toenemen. De bank profiteerde daarbij, net als veel andere hypotheekverstrekkers, van de aantrekkende woningmarkt. Voor wat betreft marktaandeel presteerde Lloyds Bank afgelopen jaar wisselend, blijkt uit cijfers van IG&H. Twee kwartalen was er een daling van het marktaandeel, en één kwartaal een stijging. Volgens IG&H staat Lloyds Bank niet in de top tien naar marktaandeel in de hypotheekmarkt. Dit nam volgens Tom Starink, hoofd Marketing & Sales van Lloyds Bank niet weg dat “er weken bij waren dat we een marktaandeel van bijna 10% hadden”.

Ondanks de hausse aan aanvragen hebben wij onze service overeind kunnen houden. In Nederland is ons streven om aanvragen voor hypotheken binnen twee werkdagen te verwerken vanaf het moment dat we alle relevante gegevens hebben”, aldus Starink. “In het afgelopen jaar is dat gelukt, in veel gevallen zelfs binnen een dag. Maar alleen dankzij onze mensen die bereid waren vele avonden over te werken. Ook op zaterdagen zijn hier teams aan het werk. Daarnaast zijn we continue bezig om onze processen te verbeteren en te standaardiseren.”

Complexe situaties vragen om maatwerk
Uiteraard kent standaardisatie zijn grenzen. In complexe situaties is meestal maatwerk vereist. En dat kan alleen wanneer er snel en goed overleg mogelijk is tussen de adviseur en de acceptant.

GEEN REACTIES