Lifetri van holdingnaam nu ook een verzekeringsmerk

Behalve de naam van een verzekeringsholding is Lifetri nu ook een merk op de Nederlandse verzekeringsmarkt.

Eerder deze maand werd bekend gemaakt dat de naam Nuvema wordt gewijzigd in Lifetri. Nuvema is een uitvaartverzekeraar die in 2018 door Lifetri is overgenomen van Conservatrix. Het was de eerste grote overname sinds LIfetri een DNB-vergunning kreeg.

Voor polishouders heeft de naamswijziging geen gevolgen, stelt Lifetri. Wel verdwijnt met de naam weer een stukje verzekeringshistorie: Nuvemij was zo’n zestig jaar actief op de Nederlandse uitvaartmarkt.

In mei van dit jaar maakte Lifetri bekend Klaverblad Leven te willen overnemen. Het aantal klanten van Lifetri groeit daardoor van 185.000 naar 600.000. Of de merknaam Klaverblad dan ook wordt gewijzigd in Lifetri is nog niet zeker, maar is wel waarschijnlijk. Mede gelet op het feit dat een groot deel van Klaverblad Leven bestaat uit uitvaartverzekeringen. Overigens is op dit moment de overname nog niet goedgekeurd door DNB. Lifetri verwacht dat de goedkeuring eind dit jaar rond is.