Klanten kunnen videochatten met Univé

copyright Pixabay

Na WhatsApp en een pilot met een chatbot, kunnen klanten van Univé de verzekeraar bereiken via videochat. Het gaat ook nu om een pilot.

Door middel van videochat kunnen klanten op afspraak contact opnemen met de klantenservice van Univé en worden zij live met beeld te woord gestaan door opgeleide adviseurs. De klantenservice via videochat is op werkdagen van 08.30 uur tot 21.00 uur beschikbaar, en op zaterdag van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Joost Heideman, CEO bij Univé, stelt dat videochat geschikt is voor uitgebreide adviesgesprekken, bijvoorbeeld voor het doorlichten van het complete verzekeringspakket of wanneer een verandering in de persoonlijke sfeer aanleiding is om de verzekeringen te herzien. De eerdere pilot met de chatbot richtte zich meer op eenvoudiger vragen, waarbij een adviseur op ieder moment de chat kon overnemen.

Pilot
Tijdens de pilot gaat Univé onderzoeken hoe klanten deze service ervaren en welke onderwerpen men wil bespreken via videochat. Naar aanleiding van de uitkomsten beslist de verzekeraar over een half jaar of zij adviesgesprekken via videochat doorzet en mogelijk ook breder in de organisatie gaat aanbieden. De eerdere pilot met de chatbot heeft er toe geleid dat deze wordt opgenomen in de dienstverlening. Ook de WhatsApp service blijkt populair: 84% van de klanten geeft aan Univé opnieuw te benaderen via de dienst, die gemiddeld met een 9,4 is beoordeeld. Klanten gebruiken WhatsApp met name voor een wijziging van de verzekering of om een schade te melden.