Intermediairs vinden Munt de beste

Munt hypotheken is de beste

Munt Hypotheken is door financiële intermediairs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2016. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van De Nationale Hypotheekbond onder 441 onafhankelijke intermediairs.

In het onderzoek is gekeken naar elf losse tevredenheidsaspecten, waaronder responstijd, nazorg, klachtenafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten en dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. Munt Hypotheken scoorde heel goed op rente- en aflosfaciliteiten, duidelijkheid in communicatie en op het aanvraag- en acceptatieproces.

Pensioenfonds Metaal en Techniek (PMT), één van de oprichters van Munt Hypotheken, is ook om andere redenen tevreden over Munt. Benne van Popta, bestuursvoorzitter namens werkgevers van PMT: “Hypotheekverstrekking is voor PMT een goede belegging: de afgelopen jaren hebben de hypotheken aan onze beleggingsverwachtingen voldaan. Ze leveren veel meer rendement op dan staatsobligaties, terwijl het risico vergelijkbaar is en dat is uiteindelijk gunstig voor onze deelnemers.”

Munt Hypotheken bestaat sinds 2014. Eind volgende maand hoopt Munt Hypotheken de 30.000e hypotheek te verstrekken. PMT, waar in totaal 378.000 werknemers van zo’n 33.000 ondernemingen een pensioen opbouwen, investeerde bij de oprichting € 1 miljard. In 2015 werd dit bedrag verhoogd naar € 2 miljard en eind december 2016 naar € 3 miljard. De hypotheekbeleggingen maken daarmee circa 5% van de totale beleggingsportefeuille van PMT uit.

Bron: PMT