Adfiz-leden versterken positie bij bestaande klanten

copyright Pixabay

Adviseurs die zijn aangesloten bij branchevereniging Adfiz zagen over 2016 de omzet sneller stijgen dan het aantal klanten. Dat betekent meer omzet per klant.

Dat blijkt uit een peiling die Adfiz begin dit jaar hield onder haar leden. Uit de resultaten blijkt verder dat bij ruim zestig procent van de ondervraagden de omzet steeg, terwijl deze bij 23% juist daalde en bij 15% gelijk bleef. Met name bij hypotheekadvies was een sterke omzettoename te zien: gemiddeld genomen 24%. Bij verzekeringsadvies voor de particuliere en zakelijke markt kwam de omzetstijging respectievelijk uit op gemiddeld 4,7% en 4,4%.

Voor dit jaar zijn de leden van Adfiz positief. 58% verwacht een stijging van de omzet, 30% denkt dat de omzet ongeveer gelijk blijft, terwijl 16% een lichte daling verwacht. Ongeveer de helft van de leden verwacht een stijging van het aantal particuliere en het aantal zakelijke klanten. Daarnaast denkt bijna een derde van de ondervraagden meer personeel aan te moeten trekken in 2017.

Als prioriteiten voor dit jaar zien de Adfiz-leden een verdere groei bij de bestaande klanten, het verhogen van de efficiëntie van de werkprocessen (sneller en betere kwaliteit), groei in de zakelijke markt en betere communicatie met de klant om zo meerwaarde te kunnen leveren.

Bron: Adfiz