Independer wil met nieuwe autoverzekering klant meer keuze bieden

© bobtheskater, Pixabay

Vergelijkingssite Independer introduceert een nieuwe autoverzekering onder het merk Saeve Verzekeringen. Saeve is exclusief verkrijgbaar bij Independer. ASR treedt op als risicodrager.

Reden voor de introductie is dat een aantal autoverzekeringen zijn samengevoegd, waardoor er voor automobilisten minder te kiezen viel. Met Saeve (uit te spreken als ‘save’) wil Independer de klant extra keuze bieden, aldus een woordvoerster.

De Saeve autoverzekering is in maart gelanceerd en kan eenvoudig en exclusief worden vergeleken en afgesloten via de website van Independer. De polisadministratie en schadeafhandeling worden verzorgd door Independer.nl Services B.V., het volmachtbedrijf van Independer. De verzekering draagt ook het ‘Independer keurmerk’, wat staat voor ’transparant, helder, goede service en tegen een eerlijke prijs’.

Eigen merken

Independer fungeert – behalve als verzekeringsvergelijker – voor een aantal verzekeringen als tussenpersoon. Daarnaast biedt de site dus eigen verzekeringsproducten aan. Naast Saeve biedt Independer sinds 2017 ook het verzekeringsmerk Roxo aan. Onder dit merk wordt een autoverzekering aangeboden (in samenwerking met Nationale-Nederlanden) en een rechtsbijstandverzekering (in samenwerking met Anker Insurance Company n.v.).

Volgens de woordvoerster staan deze eigen merken het vergelijken van verzekeringen niet in de weg, omdat dit vergelijken objectief verloopt, op basis van de ingevoerde persoonlijke kenmerken en voorkeuren van de klant.

Bron: Independer