Hypotheekdistributeur Hypotrust heet vanaf nu Conneqt

Conneqt Mortgage Distribution is vanaf vandaag label-onafhankelijk distributiemanager op de particuliere markt van de merken Hypotrust en IQWOON. De nieuwe organisatie is ontstaan vanuit de behoefte om de dienstverlening scherper te onderscheiden van het hypotheeklabel Hypotrust. Hypotrust als hypotheeklabel blijft gewoon bestaan.

De dienstverlening van Conneqt is niet nieuw en werd tot voor kort uitgevoerd door de organisatie van Hypotrust. Deze in 1993 opgerichte organisatie biedt institutionele investeerders een ‘Plug-and-Play model’ waarmee zij laagdrempelig rechtstreeks kunnen investeren in Nederlandse woninghypotheken. Door de jaren heen is Hypotrust voor steeds meer verschillende geldverstrekkers tegelijk gaan werken en werden zo meerdere productlijnen en hypotheek-labels ontwikkeld.

Momenteel heeft Hypotrust vijf actieve productlijnen onder eigen label, waarmee Hypotrust inmiddels meer dan 100.000 actieve klanten en een hypotheekportefeuille van 17 miljard euro. Tevens is in 2016 het label IQWOON geïntroduceerd. Introductie van de nieuwe organisatie Conneqt is ontstaan uit de behoefte om dienstverlening als label-onafhankelijk distributiemanager scherper te onderscheiden van het hypotheeklabel Hypotrust. Conneqt is samen met De Hypotheker, Quion en DMPM onderdeel van Blauwtrust Groep.

Bron: Conneqt Mortgage Distribution

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.