Hema stopt met schadeverzekeringen

Warenhuis Hema stopt met het aanbieden van schadeverzekeringen. Vanaf 26 februari gaan deze verzekeringen verder bij InShared. De zorgverzekering van Hema blijft wel doorlopen.

Hema verkocht onder haar naam auto-, brommer-, woon-, dieren-, reis-, fiets-, motor-, aansprakelijkheids-, rechtsbijstand-, scooter-, inboedel-, opstal-, caravan- en ongevallenverzekeringen. Deze verzekeringen waren al ondergebracht bij Achmea Schadeverzekeringen NV, moederbedrijf van InShared. InShared verzorgde de klantenservice en het afhandelen van de schades onder de merknaam HEMA. Vanaf 26 februari lopen deze verzekeringen verder onder de naam InShared.

‘Focussen op core business’

Hema geeft op de eigen website aan dat ze wil stoppen met de schadeverzekeringen “omdat we ons willen focussen op waar we het beste in zijn: het zelf ontwerpen en maken van producten voor een beter alledaags leven in een mooiere wereld.” De zorgverzekering van Hema, waarvan Menzis risicodrager is, blijft zoals die is.

Bron: Hema