Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2020 voor Florius

Florius ziet ondersteuningsbehoefte en introduceert brondatacoach

Florius heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheek Verstrekkers 2020 gewonnen. De geldverstrekker liet tijdens deze 23e – online – editie de meeste ontwikkeling zien. Vooral op het gebied van ondersteuning tijdens de coronacrisis en digitalisering weet winnaar Florius zich te onderscheiden, aldus de jury.

De Gouden Spreekbuis wordt uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich het afgelopen jaar het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago, bekendheid en dienstverlening. Het imago wordt gemeten onder adviseurs die geen zaken doen met de betreffende hypotheekverstrekker en de dienstverlening onder adviseurs die samenwerken met de hypotheekverstrekker. Dit jaar was er in het bijzonder aandacht voor de manier waarop verstrekkers omgaan met betalingsproblemen van klanten in tijden van crisis.

In 2015 en 2017 sleepte Florius de Gouden Spreekbuis ook al in de wacht. Florius presenteert zich volgens de jury als een geldverstrekker die zijn zaakjes op orde heeft. Met feiten en cijfers laat de verstrekker zien dat het zich op vele fronten ontwikkelt. Een sprekend voorbeeld hiervan is de Corona-aanpak: Florius deelt in exacte aantallen hoeveel klanten ze bijgestaan heeft in deze moeilijke tijden. Daarnaast wordt onder het motto “van mens naar machine” veel geautomatiseerd en worden datagedreven signalen geleverd aan adviseurs, waar adviseurs de klant proactief mee kunnen benaderen. Hierdoor kan de adviseur zijn klanten aangenaam verrassen en de relatie met zijn klant verder uitbouwen.

De gouden Spreekbuis is een initiatief van Blauw Research en wordt jaarlijks uitgereikt aan de geldverstrekker die zich goed heeft weten te ontwikkelen op het gebied van bekendheid, imago, voorkeurspositie en dienstverlening. Dit jaar is er vooral gelet op de onderstaande onderdelen. De genomineerden zijn gekozen op basis van de resultaten van de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers, waarbij een vakjury bestaande uit Paul van der Meijs – directeur van Holland Hypotheek Groep, Nico Stolwijk – manager belangenbehartiging Vereniging Eigen Huis en Carla Muters – bestuurslid bij Nationale Hypotheek Garantie de winnaar bepaalde. De andere genomineerden van dit jaar waren ING en AEGON, vorig jaar winnaar.

Bron: Blauw Research