Gewoon…doen!

Het magazine Gewoon… Doen! is een eenmalig initiatief van VVP, Banking Review en Spirit in Finance. "In aanloop naar het New Financial Forum (dat op 30 september 2010 plaatsvond) zijn wij op zoek gegaan naar ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld."

Willem Vreeswijk (VVP), Wim Assink (Banking Review) en Ivo Valkenburg (Spirit in Finance) ontvingen negentig inspirerende bijdragen, schaamteloze ideeën en concrete tips voor een mooiere financiële branche. "We zijn trots dat we hierdoor aan politici, media, toezichthouders en relaties kunnen laten zien waar de financiële sector óók voor staat".

Een greep uit de inhoud

Worldconnector Herman Mulder doet tien concrete aanbevelingen voor het herstel van het vertrouwen in de financiële sector. Hij pleit er onder meer voor dat banken dienen te bevorderen dat waardebepaling niet uitsluitend meer mag gaan in financiële grootheden, maar dat ook natuurlijk, menselijk en sociaal kapitaal op de balans komt te staan.

Verbondsdirecteur Richard Weurding pleit er voor om een ‘chief consumer officer’ te benoemen in de top van de financiële instellingen.

Marco Keim, ceo van AEGON Nederland, wil dat verzekeraars samen met politiek, onderwijs, werkgevers en consumentenorganisaties gaan werken aan een betere voorlichting over pensioen.

Rob Goedhart pleit, in navolging van Steven van Eijck, voor het openen van geldzaken in winkelstraten waar consumenten met vragen terechtkunnen voor objectieve voorlichting.

Adviseur Tiem Landsman bruist van de ideeën om – juist in deze uitdagende tijd – van het adviesvak weer iets moois te maken en Wilfred Mooij pleit ervoor dat de top van het intermediair nog dit jaar een eigen verzekeraar opricht.

En zo zijn er talloze ideeën en best practices uit het magazine te halen.

GEEN REACTIES