Eind december grootste drukte zorgverzekeraars op social media

© ITDS

30 december was voor zorgverzekeraars de drukste dag op social media. De zorgverzekeraars kregen 2.418 vragen en opmerkingen op zich afgevuurd via Facebook en Twitter. Dit is ongeveer 4x meer dan het dagelijkse gemiddelde over 2015. Dit meldt ITDS.

Zilveren Kruis, Ditzo en Menzis kregen de meeste vragen. Het grootste aantal reacties kwam binnen via Facebook. Dit kwam met name door de succesvolle hartstocht-actie van Ditzo. De piek van vragen lag precies rondom de feestdagen. Op eerste kerstdag beantwoordden de meeste verzekeraars nog wel een aantal vragen. Op tweede kerstdag waren alleen Menzis, VGZ, Univé, Zorg en Zekerheid, Anderzorg en Bewuzt nog actief. Anderzorg hield het het langst vol en beantwoordde op oudejaarsavond om 22:34 uur nog een vraag!

Lage premie, eigen risico en vrije keuze waren ook dit jaar weer hot topics. De #dehartstocht-actie van Ditzo om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen staat in de top 3 van meest gebruikte hashtags deze zorgperiode. In de eerste week van januari werden er nog 3.633 berichten aan de zorgverzekeraars gestuurd. Daarna daalde het aantal berichten.

(Bron: ITDS)

GEEN REACTIES