Ditzo start actie ‘De Hartstocht’

Verzekeraar Ditzo bindt met de actie ‘De Hartstocht’ de strijd aan met doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen: hart- en vaatziekten.

Vanaf vandaag stuurt Ditzo een blauw pluchen hart op pad om zoveel mogelijk kilometers te maken om geld in te zamelen voor onderzoek dat zich richt op de fatale aandoeningen bij vrouwen. Huidige behandelingen en medicatie is vooral gebaseerd op onderzoek bij mannen, terwijl er grote verschillen zitten tussen mannen en vrouwen.

10 euro per km

Ditzo roept heel Nederland op om het hart op te zoeken en mee te nemen. In het pluchen hart zit een gps-tracker, die precies bijhoudt waar het hart zich bevindt en hoeveel kilometers het aflegt. De tocht is te volgen op www.dehartstocht.nl.

Ditzo doneert 10 euro per gemaakte kilometer aan onderzoek tegen hart- en vaatziekten en een bonus van 10 euro voor elke selfie of elk filmpje die mensen met het hart plaatsen op social media. Lieke van Lexmond neemt als eerste het hart mee en draagt deze vanavond over in het programma RTL Boulevard.

Traditie

Ditzo hoopt met de actie een groot bedrag binnen te halen voor onderzoek. Bob Stehmann, directeur bij Ditzo: “Het is inmiddels traditie dat we aan het einde van het jaar een deel van ons marketing- en tv-budget voor zorgverzekeringen inzetten om de zorg te verbeteren, zoals eerder met Kijk Kanker de Wereld Uit en #ZorgMee, waarbij negen zorginitiatieven werden gesteund“.

Bron: persbericht Ditzo

GEEN REACTIES