Drie finalisten voor verkiezing Financieel Planner van het Jaar

De drie finalisten van de verkiezing FFP Financieel Planner van het Jaar 2017 zijn bekend. De top 3 is in alfabetische volgorde: Fons de Bilde (Inzicht en Advies, Utrecht), Stefan Mertens (ABN AMRO Bank N.V., Leiden) en Berry van Zuidam (Raasveld Bennis Financieel Planners en Raasveld Bennis Scheidingsmediators, Bergschenhoek). De drie finalisten zijn door een jury gekozen uit een groep van tien genomineerden. In september volgt een online stemronde van de circa 4.000 FFP-leden op de finalist van hun voorkeur; de winnaar op 5 oktober op het FFP-congres bekend gemaakt.

Andrea Middel, voorzitter van de vakjury en bestuurslid FFP: “We hebben dit jaar gekozen voor een ander type verkiezing, waarin het totale beroep van financieel planner aan de orde komt. Naast het hebben van voldoende vakkennis is het belangrijk dat deze kennis goed wordt toegepast en dat de financieel planner goed met de klant kan communiceren. In de opzet van deze verkiezing hebben we met al deze elementen rekening gehouden, waarbij we dit jaar extra aandacht hebben gegeven aan de klanten intake en adviesvaardigheden van de financieel planner. De drie finalisten hebben als beste laten zien het hele spectrum van het beroep te beheersen”.

Bron: FFP