Delta Lloyd CAR beursportefeuille overgesloten naar DMI

De Delta Lloyd CAR beursportefeuille is per 1 januari van dit jaar overgesloten naar Dutch Marine Insurane, een onderdeel van de DUPI Insurance Group.

Dat maakte DUPI Group vrijdagmiddag bekend. Eerder meldde Findinet al dat Nationale-Nederlanden afscheid van deze portefeuille had genomen. Met de oversluiting komt tevens een deel van het Delta Lloyd CAR-team over naar DMI. Onder meer Theo Groefsema (Senior Underwriter Engineering) en Ivan Laagland (Senior Claimshandler CAR/Engineering) zijn per 1 januari overgekomen van Delta Lloyd.

Delta Lloyd Schadeverzekeringen N.V. heeft eind juni 2017 al aangegeven in de nieuwe Beursorganisatie binnen Nationale-Nederlanden geen nieuwe CAR offerte-aanvragen meer aan te nemen. Daarop volgde de beslissing om alle doorlopende CAR verzekeringen per eerstvolgende contractvervaldatum op te zeggen. Eind oktober 2017 zijn Delta Lloyd en DUPI Group vervolgens tot overeenstemming gekomen om het merendeel van de doorlopende CAR verzekeringen onder dezelfde voorwaarden en condities voort te zetten incluis inlooprisico.

Martijn Steenkamp, CEO van DUPI Group: “Met deze uitbreiding van portefeuille en team zetten wij een belangrijke volgende stap om ook op het gebied van CAR en Engineering een leidende partij te zijn in de Benelux markt. De specifieke kennis en ervaring van Theo en Ivan zijn een goede aanvulling op het bestaande team van Paul de Keijzer (Underwriting Director CAR en Engineering), zorgt voor continuïteit van de overgenomen portefeuille en stelt ons in staat onze dienstverlening richting makelaars en klanten verder te verdiepen en te verbreden”.

Per 1 januari 2018 is de portefeuille daadwerkelijk overgesloten naar Dutch Marine Insurance (DMI), onderdeel van DUPI Group. De portefeuille wordt door DMI onderschreven namens: Pioneer Underwriters 1980 (S&P A+), Tokio Marine Kiln 510 (S&P A+) en Baloise Belgium n.v. (S&P A). Behalve CAR is het merk DMI actief op het vlak van Marine Insurance en Non-Marine Liabilities.

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.