De Goudse, Nh1816 en Voordegroei introduceren overnamefonds voor intermediair

Vlnr: Bart Vemer (Managing Partner Voordegroei), Janwillem Swart (Sr. Manager Commercie Nh1816), Pieter de Frel (Bestuurslid Financiën En Risk De Goudse), Bernardo Walta (directeur Commercie De Goudse), Vera van Kesteren (Managing Partner Voordegroei), Rémon Chattellon (financieel directeur Nh1816).

De Goudse, Nh1816 en Voordegroei introduceren een overnamefonds voor advieskantoren onder de naam: VoordeAdviseur. Dit fonds verstrekt leningen ter financiering van overnames of een inkoop of uitkoop van aandeelhouders.

Het fonds is het resultaat van een rondetafelbijeenkomst die De Goudse en Nh1816 eerder dit jaar organiseerden voor advieskantoren. Tijdens die bijeenkomst bleek dat veel adviseurs graag onafhankelijk ondernemer willen blijven en een goede opvolging willen regelen, maar dat ze aanhikken tegen investeringen in personeel, ICT en compliance.

Samenwerken in bedrijfsvoering of een overname kan dan een oplossing bieden, maar het ontbreekt advieskantoren vaak aan financiering. Met het nieuwe mandaat dat aangeboden wordt aan advieskantoren die samenwerken met De Goudse of Nh1816 willen de initiatiefnemers een oplossing bieden.

Financieringsplatform

Voordegroei is een financieringsplatform gericht op het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. Het verstrekt als uitvoerende partij leningen namens het fonds die dienen ter financiering van het doen van overnames of het financieren van een inkoop of uitkoop van aandeelhouders.

Adviseurs kunnen bij Voordegroei terecht om te bespreken wat de mogelijkheden voor financiering zijn. Voordegroei voert de analyse uit en beoordeelt de aanvraag. Na de verstrekking van de lening zorgt Voordegroei er ook voor dat ondernemer weinig omkijken heeft naar het efficiënte verloop van de betaalstromen.

Bron: De Goudse