‘De Goudse groeit in 2017’

Geert Bouwmeester (bron: De Goudse)

Op basis van de recent gesloten contracten, die per 1 januari zijn ingegaan, verwacht verzekeraar De Goudse dit jaar verder te groeien.

WGA-portefeuille
Dat stelde Geert Bouwmeester, bestuursvoorzitter a.i. bij de Goudse, op de nieuwjaarsbijeenkomst van de verzekeraar deze week. ‘De gesloten contracten hebben onder meer tot de verdubbeling van de WGA-portefeuille geleid, een resultaat waar we uiteraard zeer tevreden over zijn. Maar we groeien ook bij Schade Zakelijk, Expat & Reis en De Zeeuwse’, aldus Bouwmeester. Daarnaast kijkt Bouwmeester terug op een ‘goed 2016’. ‘De winstgevendheid is, zoals het er nu naar uitziet, in lijn met het budget.’

Intermediair
Volgens Bouwmeester is het succes van De Goudse niet alleen te danken aan de eigen medewerkers, maar ook aan de samenwerking met het onafhankelijk intermediair. Deze samenwerking blijft voor de Goudse het kompas voor de toekomst, benadrukt de bestuursvoorzitter. Dit is vooral het gevolg van de focus die de verzekeraar legt op extra aandacht voor risicodekking. Daarbij is maatwerk vereist, vindt Bouwmeester. ‘Omdat het risico wat complexer is, of omdat de klant extra aandacht nodig heeft. Dat is de markt waarin ook financieel adviseurs het sterkst zijn. Belangrijke voorwaarde om die adviesrol ook in de toekomst te kunnen blijven bieden, is dat de toegankelijkheid van advies gewaarborgd blijft, met name voor de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.’