Dazure introduceert nieuw label: Dazure

Dazure gaat naast de GoedIdee- & GewoonIdeelabels een Dazurelabel voeren. Onder de GoedIdee- en GewoonIdeelabels vallen nu alle verzekeringen gericht op het afdekken van het nabestaanden- en hypotheekrisico op het gebied van overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Onder het nieuwe Dazurelabel vallen alle verzekeringen die samen met een krediet kunnen worden afgesloten en het risico op het gebied van overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid afdekken.

Kredietbeschermer AO-WW
Met de Dazure Kredietbeschermer AO-WW hoeft de verzekerde zich in geval van
arbeidsongeschiktheid (AO) of werkloosheid (WW) geen zorgen te maken over de maandlasten van het consumptief krediet (persoonlijke lening of doorlopend krediet). Door de kredietbeschermer kunnen die toch worden betaald. Met de uitkering kunnen de maandtermijnen van het krediet gedurende een bepaalde periode worden betaald. Als een verzekerde na uiterlijk 24 maanden uitkering minimaal 80% arbeidsongeschikt is, wordt de actuele openstaande kredietsom volledig ingelost. Dit bedrag is nooit hoger dan de kredietsom die bij aanvang is verzekerd. De verzekeraar voor deze kredietbeschermer is CHUBB European Group Unlimited.

Krediet Overlijdensrisicoverzekering
De Dazure Krediet Overlijdensrisicoverzekering is een overlijdensrisicoverzekering, gekoppeld aan een consumptief krediet. Voor deze verzekering is een (verkorte) gezondheidsverklaring nodig. Deze verzekering heeft geen en-bloc clausule. De verzekeraar voor deze verzekering is Leidsche Verzekering Maatschappij N.V.

De Dazure Kredietbeschermer AO-WW en Dazure Krediet ORV worden vanaf vandaag aangeboden via de adviesapplicaties: Adviesbox, Finix en Dazure BizPropeller (de aanvraagapplicatie van Dazure zelf (www.dazure.nl). Per 1 juli is de nieuwe kredietlijn ook via de adviesapplicatie Maex aan te vragen. Het aanvraagtraject verloopt volledig digitaal.

Bron: Dazure