Chubb en AIG winnaars bij eerste FERMA-awards

Internationale verzekeraars Chubb en AIG waren belangrijke winnaars tijdens de eerste uitreiking van de FERMA-awards. FERMA is de Europese koepel van nationale organisaties voor risk- en insurance managers.

De award voor Insurer Leader of the Year ging naar Evan Greenberg, bestuursvoorzitter van Chubb. Chubb werd vorig jaar overgenomen door ACE, waar Greenberg al CEO was. Volgens de FERMA-jury heeft Greenberg, mede door deze overname, ervoor gezorgd dat ACE is getransformeerd van een ‘Bermuda-verzekeraar’ naar een belangrijke wereldwijde verzekeringsgroep en nu zelfs de grootste beursgenoteerde verzekeraar ter wereld is. Greenberg is volgens de jury pragmatisch, wat onder bleek toen de combinatie ACE-Chubb voor de naam Chubb koos, omdat dit een bekendere merknaam is.

Verder reikte FERMA een aantal awards uit voor prestaties op het vlak van dienstverlening door verzekeraars. Verzekeraar AIG won de award voor captive management solutions vanwege een nieuw product dat volgens de jury een potentieel dramatisch probleem oploste voor een Britse klant. Verder won AIG de award voor claims innovation, in het bijzonder voor het schadeteam voor de ‘property & energy’ markt in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Het team verbeterde en versnelde het claimproces en maakte het voor klanten makkelijker om zo snel mogelijk de business te continueren. Daarnaast prees de jury de reeks workshops die het schadeteam organiseerde voor klanten en het grote aantal bezoeken aan schadelocaties meteen na een incident.

De award voor technologische innovatie ging naar Munich Re voor een belangrijke cyber oplossing. Zurich won de award voor ‘global programm innovation’, AXA Corporate Solutions voor ‘emerging risk solution’ en makelaar Marsh voor ‘broker innovation’.

Bron: FERMA, Commercial Risk Europe