Chubb Benelux Risk Forum 2016

Tijdens het Benelux Risk Forum waren pl.m. 50 riskmanagers van internationaal opererende bedrijven bij Chubb te gast in de rustieke Industriële club aan de Dam. Zij kwamen bijeen om te luisteren naar en in gesprek te gaan met experts van Chubb en andere organisaties over de potentiele risico’s van digitalisering.

In januari 2016 had verzekeraar ACE immers haar collega Chubb overgenomen en de combinatie gaat verder onder de naam Chubb.

ron-verhulsdonck-alleen-een-pot-met-geld-kan-je-klant-niet-redden-photoRon Verhulsdonck (Country President Benelux bij Chubb) was de gastheer en hij wees de genodigden uitvoerig op de vele mogelijkheden die de nieuwe groep hen te bieden heeft.

Met een viertal heldere presentaties profileerde Chubb zich nadrukkelijk als een modern verzekeringshuis die zich goed heeft voorbereid op internationale zaken.

–        Tony Bosma (futurist en trendwatcher)
–        Nick Parillo (VP Global Insurance at Ahold)
–        Arjen Ronner (Amsterdam Business School)
–        Suresh Krishnan, (Executive Vice President, Global Accounts Division, , Chubb Overseas General Insurance)
–        Andrew Kendrick (Senior Vice President, Chubb Group and Regional President, Europe.

Dr. Arjen Ronner (Professor Enterprise Risk Management , Amsterdam Business School).

Prof. Arjen Ronner (Amsterdam Business School)

De titel van zijn onderwerp was : ‘Risk management in a technology enabled world’. Speciale aandacht voor ‘Group Behaviour’ en niet te vergeten de problemen die veroorzaakt worden door inbreng van dominante leiders.

Hij hield een stevig pleidooi voor Group Think.

Het hele proces dat vooraf gaat aan het ontwikkelen van een product. Ook als dat een verzekeringsproduct is. Belangrijk is dat daarbij niet vergeten wordt om zeer breed en ook op lokaal niveau mensen te raadplegen.  Een brandverzekering voor huisraad in Nederland is onverkoopbaar in een land waar de grootste dreigingen worden veroorzaakt door natuurcatastrofes, onlusten of gewijzigde politieke omstandigheden.