CFD lanceert op de valreep ‘AVG-praktijkpakket’ voor intermediair

CFD lanceert op de valreep 'AVG-praktijkpakket’ voor intermediair
© Pixabay

De Commissie Financiële Dienstverlening (CFD) helpt intermediairs bij het treffen van maatregelen om te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Speciaal voor het kleine en middelgrote intermediair heeft de CFD samen met Bureau DFO een ‘AVG-PraktijkPakket’ ontwikkeld.

Het pakket bestaat uit drie modules, die individueel kunnen worden afgenomen. De eerste module is een doe-het-zelfpakket. Via formulieren, checklists en voorbeeldteksten wordt men door het proces geleid en wordt duidelijk welke organisatorische en technische maatregelen men nog aanvullend zou moeten nemen. Voor intermediairs die hun automatisering goed op orde hebben en met professionele leveranciers samenwerken is deze module voldoende om in de basis alles goed te regelen.

De tweede module is voor intermediairs die op basis van de eerste module extra hulp zoeken bij de concrete invulling van de AVG in hun bedrijf. Zij kunnen zich opgeven voor een speciale praktijksessie. Wie dat niet voldoende vindt of wie module twee wil overslaan, kan direct een AVG-expert via CFD inhuren.

Het pakket is vanaf 15 mei 2018 beschikbaar. Intermediairs die het pakket afnemen zullen flink moeten aanpoten, want de AVG gaat in op 25 mei.

Bron: CFD

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.