Campagne naamsbekendheid Scildon ligt op koers

Campagne naamsbekendheid Scildon ligt op koers
© Scildon

Vanaf juli 2017 is de naam Scildon volledig doorgevoerd en vervangt deze de oude naam Legal & General. De wijziging wordt ondersteund met een uitgebreide reclamecampagne. Tussentijds onderzoek geeft aan dat de introductie ‘op koers’ ligt. De naamsbekendheidcampagne gaat nu de volgende fase in.

Verzekerden zijn geïnformeerd
“In de afgelopen maanden hebben wij ruim 190.000 brieven verzonden aan onze verzekeringnemers, aldus Dick de Kruijk, marketing manager bij Scildon. Wij wilden de naamsverandering uitvoeren op een manier die zo min mogelijk extra werk op zou leveren voor de adviseurs die met ons samenwerken. Ik denk dat dit is gelukt. Het informatietraject naar de verzekeringnemers is goed verlopen. En de relaties die vragen hadden, zijn goed opgevangen en konden we snel helpen.”

Adviseurs positief over de nieuwe naam
Adviseurs worden op dit moment geconfronteerd met veel wijzigingen bij aanbieders waarmee zij samenwerken. Dick de Kruijk zegt hierover: “Wij waren voorbereid op kritische reacties. Elke nieuwe wijziging kan immers voor een adviseur net die ‘ene druppel’ zijn. In onze communicatie hebben wij uitgelegd waarom de naamswijziging noodzakelijk was. En we hebben vooral benadrukt dat in de dagelijkse gang van zaken niets verandert. Maar tegelijkertijd hebben we ook onze ambitie kenbaar gemaakt om een vernieuwende partij te zijn in de markten waar we actief zijn. Wij hebben gemerkt dat adviseurs dit positief beoordelen. Ook over dit onderdeel van de naamswijziging zijn wij tevreden.”

Forse groei verwacht
“Door marktonderzoeksbureau Markteffect laten wij voortdurend meten in welke mate de nieuwe naam Scildon bekend is. Onze naamsbekendheid vinden wij natuurlijk vooral belangrijk bij de adviseurs die onze producten regelmatig in hun adviezen meenemen. Op dit moment zitten wij op een score van bijna 90% binnen deze groep. Dat vinden wij een prima resultaat voor de relatief korte termijn sinds de introductie van Scildon. Meer dan 95% van de adviseurs die ons kent is bekend met Scildon als aanbieder van overlijdensrisico-verzekeringen. Positief is ook dat wij bij de groep pensioenadviseurs inmiddels ook een hoge naamsbekendheid hebben en dat zij bekend zijn met onze pensioenproposities. Daarmee is een basis gelegd voor een samenwerking in de toekomst. De verwachtingen zijn dan ook dat we in de komende tijd fors zullen groeien, met name op het terrein van collectief pensioen.”

Profileren binnen MKB
“De tweede fase van de campagne gaat nu van start”, vertelt Dick de Kruijk. Wij breiden de campagne nu uit naar de adviseurs die nog niet samenwerken met Scildon én naar het MKB. Wij profileren ons naar het MKB uitdrukkelijk als de beste aanbieder op het gebied van zakelijk pensioen. Het MKB denkt bij het onderwerp verzekeringen vaak primair aan de eigen adviseur. Voor die adviseur is het toch plezieriger als de klant de naam van de aanbieder herkent die hij in zijn voorstellen meeneemt”.

Scildon is partner van Findinet

GEEN REACTIES