Brand New Day krijgt bankvergunning en neemt bankactiviteiten Allianz over

Impact coronacrisis op financieel adviseurs is beperkt

De Nederlandsche Bank heeft Brand New Day een volwaardige bankvergunning verleend. Nederlands jongste bank wil zich volledig richten op het online aanbieden van pensioenproducten voor particulieren en bedrijven. Daarnaast heeft Brand New Day Bank overeenstemming met Allianz om haar bankactiviteiten in Nederland (Allianz Nederland Asset Management) over te nemen.

De 40.000 klanten van ANAM worden omgezet naar Brand New Day. Door de overname stijgt het toevertrouwde vermogen van Brand New Day met € 500 miljoen naar € 2,2 miljard en het aantal klanten naar ruim 200.000.

Klanttevredenheid
Als tech driven bank waarvan de kernstrategie is een zo hoog mogelijke klanttevredenheid te realiseren, wil Brand New Day concurrentie brengen in een markt die gedomineerd wordt door de traditionele banken en verzekeraars. De pensioenmarkt is volgens de oprichters voor banken en verzekeraars in Nederland zo’n €700 miljard euro groot en groeit hard.

Kalo Bagijn, directeur: “Je kunt de krant niet openslaan of het gaat over pensioen. Het bewustzijn dat je zelf moet zorgen dat je later een goed pensioen hebt, neemt door de terugtrekkende overheid en snelle vergrijzing enorm toe. Door slimme technologie en robo-advice willen wij consumenten helpen om hun totale pensioenopbouw in eigen hand te nemen. Waar de concurrentie in transitie is naar een digitale omgeving, is Brand New Day vanaf dag één een volledige online financial die het bijbehorende kostenvoordeel doorgeeft aan de klant.”

Het ontvangen van een bankvergunning is bijzonder. De afgelopen 20 jaar zijn in Nederlands slechts zes nieuwe bankvergunningen verleend. Voor Brand New Day oprichters Kalo Bagijn en Thierry Schaap is het de tweede keer dat ze een bankvergunning krijgen. Hun eerste vergunning kregen ze met BinckBank in 2003.

Bron: Brand New Day

GEEN REACTIES