BNP Paribas Cardif versterkt partnerstrategie

BNP Paribas Cardif heeft Bas van Mierlo aangesteld als Manager Volmacht. Met deze benoeming wil het bedrijf de distributie via volmachtpartners structureren.

Sinds 2020 distribueert BNP Paribas Cardif verzekeringsproducten via volmacht in Nederland. Naast de eigen verzekeringsproducten – zoals de Hypotheek Aflos Verzekering en Garantiestellingen – heeft BNP Paribas Cardif samen met TAF een ORV-product en een Hypotheekbeschermer op de markt gebracht. Recentelijk is daar Hera Life als tweede volmachtpartner aan toegevoegd met de lancering van het product Hera Zelfverzekerd voor de zzp’er. Het bedrijf creëert nu verzekeringsoplossingen samen met 500 distributiepartners uit 33 landen.

Bas van Mierlo wordt verantwoordelijk voor de coördinatie van en de samenwerking met huidige en toekomstige volmachtpartners. Van Mierlo is sinds 2021 werkzaam bij de verzekeraar. Daarvoor was hij consultant in de financiële sector bij onder meer de Rabobank.

“BNP Paribas Cardif kiest in Nederland voor de intensivering van de ‘partnerschap-strategie’. Daarbij worden diverse vormen van samenwerking in de distributieketen ontwikkeld. Volmachten vormen daarin een van de centrale varianten. De aanstelling van Bas als Manager Volmacht stelt ons in staat de aanpak op het gebied van volmacht nog verder uit te bouwen,” zegt Guido Wassink, Head of Sales & Business Development BNP Paribas Cardif Nederland.

Bron: BNP Paribas Cardif