Blauwtrust Groep neemt meerderheidsbelang in ROMEO Financiële Diensten

© Blauwtrust Groep

Na ongeveer één jaar geleden een minderheidsbelang te hebben genomen in ROMEO, heeft Blauwtrust Groep dit belang op 7 juni uitgebreid tot een meerderheidsbelang.

Van de beide directieleden van ROMEO blijft Martin Keegstra als medeaandeelhouder en CEO betrokken; Edsel de Graaf blijft tot 1 juli verbonden als bestuurder en legt daarna zijn functie neer. Martin neemt vanaf dat moment de taken van Edsel waar en tevens zal Joyce Schoenmaeckers, CFRO van Blauwtrust Groep, tijdelijk als medebestuurder voor ROMEO actief zijn, tot een vervanger voor Edsel is aangetrokken. De financiële details van deze transactie worden niet openbaar gemaakt.

Edsel de Graaf: “Met ROMEO hebben Martin en ik een nieuw en waardevol bedieningsconcept voor intermediairs en geldverstrekkers neer weten te zetten. ROMEO is inmiddels volwassen en heeft een sterk managementteam met veel enthousiaste medewerkers. Ik heb mijn energie altijd gehaald uit het starten van nieuwe zaken en voel dat daar ook mijn kracht ligt. Deze ontwikkeling geeft mij de kans om mij daar weer volledig op te richten.”

Martin Keegstra, CEO van ROMEO: “Edsel is van grote waarde geweest voor ROMEO en heeft met zijn commerciële drive en relatienetwerk enorm bijgedragen aan de ontwikkeling van ROMEO. We vinden het natuurlijk jammer dat hij vertrekt, maar begrijpen zijn besluit. Ikzelf zie nog steeds interessante mogelijkheden om middels een goede combinatie van klantgerichte teams en goede intermediair-specifieke software het verschil te kunnen maken voor onze opdrachtgevers. Accelerate [digitaal platform voor hypotheekbemiddelaars, red.] kan met de support van een sterke organisatie als Blauwtrust Groep nog sneller doorontwikkelen en daar zie ik met name voor het intermediair dat wij bedienen, de kansen”.

Bron: Blauwtrust Groep