Axent geeft voorschot bij terminale ziekte

Klanten van Axent kunnen bij terminale ziekte eenmalig een voorschot ontvangen op de uitvaartuitkering.

Voorwaarde is dat van het uitkeringskapitaal minimaal € 3.000 overblijft bij uitkering voor de uitvaart. De terminale ziekte dekking geldt automatisch op alle aanvragen die vanaf 15 november bij de verzekeraar zijn binnengekomen. Voor deze optie wordt geen extra premie berekend.

Achterliggende gedachte is dat Axent haar verzekerden zoveel mogelijk vrijheid wil om voor zichzelf te bepalen wat nodig is. Met de terminale ziekte dekking kan men aanspraak maken op een deel van de uitkering nog vóór het tijdstip van overlijden.

Product Manager Axent Danny Mulder: “Wanneer je terminaal ziek wordt verklaard breekt er een zware periode aan dat in het teken staat van afscheid nemen. Wij willen ook in deze situatie financiële hulp bieden. Bij AXENT heb je de keuze om niet te hoeven kiezen. Onze huidige verzekering bewees dit al, maar onze vernieuwende dekking bewijst dat nog meer. Niemand weet hoe zijn of haar afscheid eruit komt te zien. Bij AXENT hoef je dat ook niet te weten. Wij blijven ons product toetsen aan de keuzevrijheid die onze klant en haar nabestaanden gaat helpen bij die moeilijke keuzes. En de terminale ziekte dekking is een goede start.”

Het verzoek voor een vooruitkering wordt doorgezonden naar Arbeidsdesk b.v, een onafhankelijke partij die de juistheid van de claim nagaat.