ASR verzekert deelscooters Felyx

ASR verzekert sinds 1 januari de WA-dekking van de elektrische scooters van verhuurplatform Felyx. Deze organisatie heeft in Amsterdam en Rotterdam circa 400 scooters rijden en streeft op korte termijn naar deelscooters in alle grote steden.

In de zomer van 2017 ging in Amsterdam de eerste elektrische Felyx-scooter de weg op. In totaal zijn er zo’n honderd te huur in de hoofdstad. Begin oktober 2018 volgde Rotterdam, met meer dan driehonderd stuks. Het concept is simpel: binnen het servicegebied kan de klant via een app voor dertig cent per minuut een scooter huren.

Volgens Maarten Poot, samen met Quinten Selhorst oprichter van Felyx, maken inmiddels zo’n 50.000 mensen regelmatig gebruik van een Felyx-scooter en kan het scooterpark binnen twee jaar uitbreiden tot duizenden elektrische scooters. Poot: ‘In onze zoektocht naar een goede verzekeraar hebben we vooral gekeken naar een gezamenlijke missie. ASR profileert zich duidelijk als duurzame verzekeraar en daarom past het bedrijf goed bij ons als volledig duurzame scale-up.’

Robert van der Schaaf, directeur ASR schade:  ‘ASR wil graag een bijdrage leveren aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld met onze producten en een netwerk van schadeherstellers die duurzaam herstel toepassen. Daarbij past ook dat we graag de samenwerking aangaan met bedrijven met een duurzaam karakter, zoals Felyx. We waren meteen enthousiast toen we het positieve verhaal van de oprichters hoorden.’

Felyx kreeg eerder al een miljoeneninvestering van onder andere ABN AMRO, en werd opgenomen op de lijst met de honderd beste start-ups uit Europa van het Amerikaanse technologiemagazine Wired. Het platform onderzoekt nu ook internationale groeikansen.

Bron: ASR