Aplaza en Verne treden toe tot Stichting Contactgroep Automatisering

Aplaza en Verne treden toe tot Stichting Contactgroep Automatisering

Aplaza en Verne Business Excellence hebben zich per 1 januari 2019 aangesloten bij de Stichting Contactgroep Automatisering.

Stichting Contactgroep Automatisering wil o.a. verzekeringsadviseurs inspireren om zich tijdig bewust te zijn van de gevolgen van de snelle digitale ontwikkelingen in de financiële sector op de eigen bedrijfsvoering. Bij de Stichting, die in 2016 werd opgericht, zijn nu 18 ondernemingen aangesloten. Samen hebben deze naar eigen zeggen een marktbereik van meer dan 90% van de financieel adviseurs.

Aplaza koppelt softwaresystemen van ruim 1.350 financieel advieskantoren met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders, waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoort. Verne Business Excellence biedt oplossingen biedt voor de verzekeringsbranche in de vorm van Software as a Service (SAAS).

Data Exchange
Volgens Leon van Vliet, voorzitter van de Stichting Contactgroep Automatisering, wordt met de huidige technologische ontwikkelingen data exchange cruciaal. “Meerdere softwareleveranciers zullen eigen toepassingen blijven ontwikkelen. Wat daarbij steeds belangrijker wordt is dat al die systemen zonder belemmeringen data kunnen uitwisselen. Vergelijk het met het boeken van een hotel. We hebben veel verschillende hotels en aanbieders van kamers, maar wanneer ik de laatste kamer boek, kan ik er door slimme data-uitwisseling toch op rekenen dat hij niet elders nog 3 keer is geboekt. Als softwareleveranciers moeten we op veel zaken willen concurreren, maar zeker niet op uitwisselbaarheid van data. Daar is de financiële dienstverlening niet bij gebaat.”

Bron: Stichting Contactgroep Automatisering

GEEN REACTIES