Allianz Global breidt internationale zakelijke tak uit

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) breidt zijn activiteiten op het gebied van mondiale zakelijke verzekeringsprogramma’s uit. Hiermee wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag van klantbedrijven die grensoverschrijdende dekking nodig hebben.

De internationale zakelijke tak van Allianz wordt daartoe versterkt. Er komt een nieuw marktgericht team, de verzekeraar gaat investeren in data en technologie, en de klantenservice wordt uitgebreid. De directie is verplaatst naar het bedrijfsonderdeel ‘Regio’s en markten’ onder leiding van Henning Haagen, dat toezicht houdt op marktgerichte activiteiten zoals distributie.

De nieuwe opzet van AGCS Multinational omvat ook een versterkt wereldwijd leiderschapsteam met grotere regionale verantwoordelijkheden. Guy Money, momenteel Global Head of Product bij AGCS, is benoemd tot Global Head van de multinationale activiteiten van AGCS.

Het bestaande AGCS Captive Solutions-team, onder leiding van Brian McNamara, wordt ook geïntegreerd in de multinationale onderneming. Zo kan het vernieuwde bedrijfsonderdeel klanten voorzien van een breed scala aan diensten: van traditionele, wereldwijde programma’s met meerdere lijnen tot captive fronting en herverzekering, evenals hybride combinaties van traditionele en alternatieve risico-overdracht.

“Met onze nieuwe strategie en opzet, geïntegreerd met de netwerksterkte van Allianz Group, zijn we goed gepositioneerd om nieuwe business binnen te halen in dit geavanceerde segment van bedrijfsverzekeringen. Deze ambitie is in lijn met onze algemene ambitie om marktleider te worden”, zegt Joachim Mueller, Chief Executive Officer van AGCS.

Bron: AGCS