Aegon live met ECH

Aegon heeft haar eerste elektronische passeeropdracht via ECH naar een notaris verstuurd. Daarmee zet Aegon een nieuwe stap in het verder optimaliseren en automatiseren van haar hypotheekprocessen.

Aegon gaat voortaan gebruik maken van ECH voor het passeren van een hypotheek. Deze keuze past bij haar uitgangspunt om haar processen in het algemeen, en specifiek voor wat betreft hypotheken, zo veilig en efficiënt mogelijk in te richten om zo haar dienstverlening richting klanten te verbeteren en te versnellen. Aegon is gestart met de aansluiting op het onderdeel Vestigen hypotheek. De ambitie is om in de toekomst ook het onderdeel Aflossen hypotheek toe te voegen.

Elektronische Communicatie Hypotheken (ECH) is een branche-initiatief van notariskantoren en hypothecair financiers en is ondergebracht in Stichting ECH. De Stichting beheert de ECH-standaarden, sluit overeenkomsten met notarissen, hypothecair financiers en serviceorganisaties voor het gebruik de berichtenstandaard en het bijbehorend communicatieplatform.

(Bron: ECH)