(Findinet) AEGON lanceert pensioenplatform “Speel je toekomst

Het platform maakt het gebruikers mogelijk om hun financiƫle toekomst te simuleren aan de hand van de huidige leefsituatie en verwachtingen in de toekomst.

Speeljetoekomst is een online platform van AEGON over pensioenen, waarbij gebruikers hun financiële toekomst simuleren aan de hand van de huidige leefsituatie en verwachtingen in de toekomst. AEGON heeft in dit platform een nieuwe, visuele pensioentaal ontwikkeld, naast de traditionele pensioentaal die is geschreven door juristen en actuarissen. Het platform werkt goeddeels intuïtief. Afgezien van postcode, huisnummer, leeftijd en gezinssamenstelling hoeft de gebruiker niets in te vullen om aan de gang te gaan.

Nieuwe baan

Vanuit de startsituatie kan de gebruiker voorspellingen doen over de toekomst door gebeurtenissen aan elke fase toe te voegen, bijvoorbeeld trouwen of een nieuwe baan. Elke gebeurtenis laat zien welke gevolgen dit heeft voor het pensioen. En indien nodig, tips om een mogelijk tekort op te lossen. Op de eindfase krijgt de gebruiker te zien hoe de pensioensituatie eruit ziet na alle gebeurtenissen in zijn of haar leven en kan de gewenste leefsituatie van dat moment nog worden aangepast.

Laagdrempelig

Het pensioenplatform speel je toekomst sluit aan bij het doel van AEGON om mensen te helpen hun (financiële) doelen te realiseren. Het platform geeft inzicht in financiële zaken en verhoogt de financiële bewustwording onder de gebruikers. Door de laagdrempelige en speelse manier van het platform kan de gebruiker inzicht krijgen in wat pensioen is en welke zaken van invloed zijn op het inkomen van later. Speeljetoekomst leidt niet naar een product dat je moet kopen. Het platform is volledig vrijblijvend. Je hoeft geen klant van AEGON te zijn of te worden om het platform volledig te kunnen benutten.

Social media

Het pensioenplatform is te bereiken via www.speeljetoekomst.nu en werkt in elke webbrowser die geschikt is voor Flash. Dit is nog maar de eerste versie, en naar aanleiding van reacties van klanten, zal AEGON het platform blijven verbeteren. In het platform is het mogelijk om gebruik te maken van social media zoals Twitter of Facebook, zodat anderen kunnen reageren op een vraag van de gebruiker uit het platform.