AEGON-klant kijkt live mee in pensioenadministratie

Zakelijke klanten van AEGON kunnen live meekijken in hun pensioenadministratie. AEGON geeft zijn klanten dagelijks volledig inzicht in de werkvoorraad en de mutatiestromen.

Beheernet is het zakelijke portal waar werkgevers en tussenpersonen inzage hebben in hun pensioenadministratie bij AEGON. Daarnaast kunnen zij op Beheernet mutaties invoeren. De nieuwe functionaliteit is een cocreatie van AEGON met zijn klanten. AEGON houdt periodiek klantenpanels. Uit deze klantenpanels kwam naar voren dat de pensioenadministratie nu een black box is voor klanten, terwijl ze graag willen weten wat de status is van de aangeleverde mutaties.

AEGON maakt het met deze nieuwe functionaliteit mogelijk voor relaties om online de mutatiestromen te volgen. De klant ziet niet alleen de mutaties die hij zelf via Beheernet heeft ingevoerd maar ook de mutaties die AEGON intern voor de klant verwerkt. Hiermee koppelt de verzekeraar de klant aan het eigen administratiesysteem en zet daarmee het inzicht in de gehele werkvoorraad open. De klant weet dus altijd wat de actuele status is van de mutaties, wat er in zijn contract gebeurt en wat er per deelnemer nog open staat.

AEGON stelt de eerste verzekeraar te zijn die dit mogelijk maakt. "Ook vanuit milieutechnisch oogpunt is het een waardevolle functionaliteit. Door het online beschikbaar stellen van de informatie zal er steeds minder papieren administratie verstuurd worden."