(Findinet) Adviseurs enthousiast over Nibud GeldGripper

'Premie zorgverzekering is de eerste betaling die sneuvelt'

Het Nibud is blij verrast over het grote aantal positieve reacties en vragen om meer informatie over de Nibud GeldGripper. Nibud heeft door middel van een brief financieel adviseurs hierover geïnformeerd. Het aantal reacties is dusdanig groot, dat er nu hard gewerkt wordt om alle aanvragen te verwerken en iedereen van de juiste informatie te voorzien.

Rob Goedhart, projectleider van de Nibud GeldGripper: “Het is prachtig en motiverend om te merken hoe er gereageerd wordt. Omdat het om een nieuw initiatief gaat, krijgen we uiteraard ook veel vragen. Die proberen we zo goed en ook zo snel mogelijk is te beantwoorden. Daarvoor moet het Nibud echter meer tijd nemen dan gepland was.”

Op dit moment is Nibud bezig met de realisatie van de Nibud GeldGripper: een online financieel platform waar de consument grip krijgt op de financiële situatie van zijn huishouden. De GeldGripper biedt een compleet financieel plaatje – nu, straks en later – van inkomen, uitgaven, bezittingen en schulden.

Financiële dienstverleners

Het is de bedoeling dat de Nibud GeldGripper financiële dienstverleners in staat stellen

• Goed voorbereide adviesverzoeken te ontvangen
  • Financiële gegevens van cliënten direct in de eigen softwaresysteem in te laden
  • Tijdwinst te boeken: inventariseren en invoeren van gegevens is al gedaan

Alle financiële partijen kunnen meedoen door een deelnemersovereenkomst af te sluiten met het Nibud:
De overeenkomst heeft een looptijd van drie jaar en voorziet in een koppeling met de GeldGripper en een aantal adviesverzoeken.

De deelnamekosten zijn afhankelijk van de grootte van de financiële partij.

Voorbeeldpresentatie

Wie een voorbeeldpresentatie wil ontvangen kan een mail sturen, onder vermelding van de omvang het bedrijf naar Rob Goedhart (rgoedhart@nibud.nl).