Univé wil sociale binding onder klanten versterken

unive wil sociale binding versterken

Univé Zuid-Holland roept inwoners van zes dorpen uit haar werkgebied op om mee te denken en mee te beslissen over de uitkering van een deel van haar positief commercieel resultaat. De regionale verzekeraar wil hiermee de sociale binding in de betreffende dorpen versterken, het maatschappelijke leven ondersteunen en invulling geven aan haar coöperatieve identiteit.

Inwoners van zes dorpen (Roelofarendsveen e.o.) in het werkgebied van de regionale verzekeraar kunnen hun eigen maatschappelijke donatiedoel indienen via www.samenmetunive.nl. Uit de ingediende voorstellen selecteert een jury drie donatiedoelen. De jury bestaat uit zes inwoners, eveneens klant van Univé, en drie ledenraadsleden van Univé Zuid-Holland. Alle inwoners kunnen hun stem uitbrengen op een van de drie genomineerden waarbij de stem van Univé-klanten zwaarder telt. De winnaar ontvangt € 5.000,- om zijn plan te realiseren.

Preventieve maatregelen
Vanaf de tweede donatieronde (najaar 2017) is de donatie mede afhankelijk van de groei van het aantal klanten met een inboedel- en/of woonhuisverzekering bij Univé Zuid-Holland en de schadeontwikkeling van deze verzekeringen. Er wordt hierbij alleen gekeken naar de data van de zes dorpen. De regionale verzekeraar stimuleert op deze manier dat de inwoners preventieve maatregelen nemen om de schadelast te beperken. Via dit initiatief geeft de verzekeraar een deel van het positief commercieel resultaat terug aan de gemeenschap om hier het maatschappelijk leven verder te versterken.

Univé Zuid-Holland heeft advieswinkels in Capelle aan den IJssel, Delft, Gouda, Naaldwijk, Roelofarendsveen en Zoetermeer.

Bron: Univé