‘Achterwerk in de kast’ over financiële toekomst

bron: Scildon

Verzekeraar Scildon laat kinderen vrijuit praten over hun financiële toekomst. ‘Oudere jongeren’ herkennen het format van het roemruchte Achterwerk in de Kast.

De video’s worden geplaatst op de Facebook-pagina van Scildon en de eerste heeft meteen succes. Al meer dan 50.000 mensen hebben de video bekeken. De komende tijd worden de andere vier geplaatst. Het gaat hierbij om kinderen van medewerkers van Scildon. De kinderen praten over de volgende thema’s:
Hoe ziet de wereld eruit over 30 jaar?
Hoe oud word je?
Wil je vader of moeder worden?
Heb je geld op je spaarrekening staan?
Weet jij wat een huis kost?

Saaie reclames van verzekeraars
Volgens Corine Streefland, communicatiemanager bij Scildon, is voor deze insteek gekozen omdat ‘veel reclames vanuit de branche saai zijn om naar te kijken’. ‘In de meeste video’s wordt een product uitgelegd en kijk je naar een ‘deskundige’ die een toelichting geeft. Vanuit de gedachte dat dit toch anders moet kunnen, ontstond het idee om kinderen vragen te stellen om zo een aantal financiële onderwerpen op een luchtige manier onder de aandacht te brengen.’

Menselijke maat belangrijk
‘Met deze video’s, met in de hoofdrol de kinderen van onze medewerkers, willen we vooral dicht bij het leven van alledag blijven. De gekozen thema’s voor deze filmpjes hebben wel degelijk een serieuze achtergrond. Consumenten moeten op steeds meer gebieden zelf verantwoordelijkheid nemen om financiële reserves op langere termijn op te bouwen. Via de uitspraken van de kinderen hopen wij dat ook volwassenen gestimuleerd worden om tijdig over hun financiële toekomst na te denken.’

GEEN REACTIES