Achmea zet in op duurzaamheid met EcoVadis

Achmea wil haar producten en diensten verder verduurzamen door leveranciers te onderwerpen aan een duurzaamheidsbeoordeling door EcoVadis. “Wij willen duurzame waarde creëren voor klanten, medewerkers, het bedrijf én de samenleving”, aldus Achmea. Om dit te bereiken wil Achmea inzicht hebben in de prestaties op het gebied van duurzaamheid van haar (potentiële) leveranciers. Ook gaat de verzekeraar met de leveranciers in gesprek over hun duurzaamheidsprestaties.

Achmea gaat de leveranciers die nog niet zijn beoordeeld door EcoVadis de komende tijd vragen om dit te laten doen. Op basis van de resultaten wil Achmea vervolgens samen met de leveranciers gaan kijken wat er verbeterd kan worden. Achmea heeft eerder aangekondigd in 2030 klimaatneutraal te zullen werken, in 2040 een klimaatneutrale beleggingsportefeuille te hebben en uiterlijk in 2050 moet ook de verzekeringsportefeuille klimaatneutraal zijn.

EcoVadis

EcoVadis beoordeelt de duurzaamheid van bedrijven door te evalueren hoe goed zij de principes van duurzaamheid hebben geïntegreerd in het bedrijfs- en managementsysteem. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van internationale duurzaamheidsnormen. Bedrijven krijgen een score op vier verschillende thema’s: milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen.

Bron: Achmea