Achmea rondt verkoop Independer af

Achmea heeft de verkoop van vergelijkings- en adviesplatform Independer afgerond. Vanaf heden maakt Independer deel uit van de Persgroep. De verkoop levert Achmea circa 150 miljoen euro op.

Achmea was sinds mei 2016 eigenaar van Independer, nadat het de vier jaar ervoor al een meerderheidsbelang bezat. Onder het aandeelhouderschap van Achmea heeft Independer zich sterk ontwikkeld, meldde de verzekeraar bij de aankondiging van de verkoop in oktober. “De onderneming is sterk gegroeid in bezoekersaantallen, omzet en resultaat. Andersom heeft Independer ook Achmea veel gebracht. Gestimuleerd door de samenwerking met Independer is de klantgerichtheid en innovatieve kracht van de organisatie versneld. Voor Achmea is daarmee het belangrijkste doel van de strategische alliantie met Independer bereikt.”

Achmea gaat de opbrengsten uit de transactie onder meer benutten voor verdere verbeteringen van de dienstverlening aan klanten via het eigen directe, intermediaire en bancaire kanaal. “Daarnaast zetten we onze succesvolle digitale formule in bij het opstarten van nieuwe concepten in grotere markten, waaronder Canada”, aldus Willem van Duin, voorzitter Raad van Bestuur van Achmea.

De transactie is goedgekeurd door de toezichthouders ACM (Autoriteit Consument & Markt) en AFM (Autoriteit Financiële Markten) en van een positief advies voorzien door de medezeggenschapsorganen. Alle ruim 300 medewerkers gaan mee over naar de nieuwe eigenaar. De Persgroep is uitgever van o.a. AD, Trouw en de Volkskrant. Daarnaast wil de Persgroep met de online services, zoals Nationale Vacaturebank, Tweakers en Autotrack, consumenten helpen om moeilijke keuzes makkelijker te maken. Independer past hierin.

Bron: Achmea

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.