Preventief risicoadvies is onderdeel van ACE Global Recall Protection

ACE introduceert ACE Global Recall Protection voor middelgrote Europese bedrijven die actief zijn in de voedings- en drankenindustrie.

In het kader van deze dienstverlening werkt ACE samen met red24assist, een wereldwijde specialist in risk assessment diensten.

ACE Global Recall Protection biedt een combinatie van preventief riskmanagement advies en crisisondersteuning bij incidenten, met een verzekering die bedrijven beschermt tegen de gevolgen van product recalls. De dekking omvat onder andere zowel onvoorziene als opzettelijke contaminatie, terugroepacties in opdracht van de overheid, en (poging tot) afpersing. ACE Global Recall Protection is gericht op Europese bedrijven met een omzet tot € 1 miljard die zich willen verzekeren tegen product recalls in combinatie met andere aansprakelijkheidsdekkingen van ACE.

Ron Verhulsdonck, Country Manager voor ACE in de Benelux zegt:

"Het risicolandschap voor de Europese voedsel- en drankenindustrie wordt steeds complexer: de toeleveringsketens worden ingewikkelder en bestrijken de hele wereld; wetgeving blijft zich ontwikkelen en het bewustzijn m.b.t. recalls neemt toe bij steeds meer belanghebbenden. ACE vindt goede planning en het vooraf testen van scenario’s dan ook cruciaal. Alleen dan kan een organisatie snel genoeg actie ondernemen in geval van een (mogelijke) recall. Dankzij de samenwerking met red24assist krijgen onze klanten toegang tot geavanceerd riskmanagement advies en deskundige 24/7 crisisondersteuning in geval van onvoorziene of opzettelijke contaminatie."

De belangrijkste elementen van ACE Global Recall Protection:

  • Sublimieten tot € 10 miljoen voor recall dekking.
  • ACE verleent deze dekking als onderdeel van een breder aansprakelijkheidsprogramma.
  • Preventief risicoadvies van eigen risk engineers van ACE en red24assist vormt onderdeel van de polis.
  • 24/7 crisisondersteuning in alle belangrijke Europese talen door experts van red24assist tijdens product recalls in geval van besmetting van voedsel of drank of opzettelijke contaminatie van producten.
  • Hulp bij het herstellen van marktaandeel na een incident door vergoeding van vervangingskosten, gederfde winst en bijbehorende kosten.
  • Toegang tot een speciale interactieve website die ACE klanten op de hoogte houdt van relevant nieuws en inzichten.

De dekking omvat:

  • Recallkosten (zowel first als third party, afhankelijk van de categorie)
  • Herdistributiekosten
  • Productrehabilitatie- en/of herstelkosten
  • Vernietigingskosten
  • Afpersingskosten
  • Bedrijfsschade (na een besmettingsincident) en extra kosten
  • Crisisadvieskosten

GEEN REACTIES