Michel van Dam: Vertrouwen

Onze reputatie als bedrijfstak is aangetast en deze imagoschade raakt ons dus allemaal.

Vertrouwen, daar valt of staat alles mee wat we doen binnen ons vak. En in de afgelopen jaren heeft dat vertrouwen flinke deuken opgelopen: klanten kijken met argusogen naar banken en verzekeraars. En ook het vertrouwen in de intermediaire branche kan nog een flinke oppepper gebruiken.

Natuurlijk kunnen we beweren dat wij het niet waren die dat vertrouwen de afgelopen jaren hebben geschaad en dat we altijd eerlijk en integer ons werk hebben gedaan. Wat natuurlijk –en gelukkig- ook voor het overgrote deel van de medewerkers in de branche zo is. Of we kunnen doorverwijzen naar instellingen die te dure koopsompolissen verkochten, woekerverzekeraars, een paar ego’s binnen besturen van banken en ‘cowboys’ die de afgelopen decennia actief waren op het gebied van bemiddeling.

Maar de klant? Die kijkt de branche en iedereen die daarin werkzaam is aan op deze misstanden. Onze reputatie als bedrijfstak is aangetast en deze imagoschade raakt ons dus allemaal.

Lees meer over het vertrouwen in de financiële dienstverlening in de blog van Michel van Dam, Commercieel directeur bij Legal & General Nederland.

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER