Arno Dolders over deeltrajecten

U en ik komen uit een tijd waarin we gewend waren om de klant bij elke behoefte van A tot en met Z te bedienen.

Ik zie nu dat in rap tempo klanten willen participeren in het adviestraject. En ik voorspel dat die trend zich de komende jaren met kracht zal voortzetten. De overheid stimuleert dat met sites als www.mijnoverheid.nl en www.mijnpensioenoverzicht.nl.

Nederland is een dag van slag wanneer een bank aangeeft te gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om klanten op basis van hun bestedingspatroon te attenderen op aanbiedingen en acties van bedrijven. Maar die geschrokken Nederlanders hebben kennelijk nog even niet in de gaten welke data de overheid op dit moment al digitaal per burger aan die burger beschikbaar stelt. De overheid faciliteert het panklaar aanbieden van persoonlijke data op heel breed gebied.

Van pensioen, alimentatie, belastingaangifte, de zorgverzekering, de studieschuld. U noemt het maar op en u vindt de gegevens van u zelf op bovenstaande sites.

Mijn advies aan u als ondernemer is om u voor te bereiden op klanten die zelf al in vergaande mate bepaalde werkzaamheden hebben uitgevoerd waarvan u altijd heeft gevonden dat deze tot uw taak behoorden. Meer en meer zullen klanten van u een deeldienst verlangen en niet een totale dienstverlening.

Lees meer over het positieve geluid over deeltrajecten van Arno Dolders, algemeen directeur van Legal & General Nederland.

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER