Arno Dolders: Nog maar eens over onafhankelijkheid

De consument gaat dingen gewoon vinden die voor onze branche misschien nog ongewoon zijn.

Vroeger, een of twee jaar geleden, was de wereld nog eenvoudig. Er waren direct writers en er waren intermediairs. Direct writers waren fout, intermediairs waren goed. Binnen het intermediaire kanaal was de taakverdeling ook helder. Het intermediair had het contact met de klanten. Aanbieders zorgden voor de organisatie van de risicodekking. Een heldere wereld waar iedereen zijn plaats kende. Zo’n beetje als in het gemiddelde huisgezin in de vijftiger jaren. Moeder doet de afwas en vader leest de krant.

De wereld verandert snel. Niet alleen binnen onze branche. In alle branches. De consument verkeert in al die verschillende branches.

De consument gaat dingen gewoon vinden die voor onze branche misschien nog ongewoon zijn. Waarom wel een app waarmee je via één scherm toegang krijgt tot al je codes en wachtwoorden, maar geen app waarmee je via één scherm toegang hebt tot alle bankrekeningen of verzekeringen die je hebt? De nieuwe consument wil op elk moment en op elke plek ter wereld direct inzicht hebben in zijn financiële situatie. En wanneer hij dat wil mutaties kunnen doorvoeren. ‘I want it all, I want it now.’ Queen was zijn tijd vooruit.

Lees meer van het blog van Arno Dolders over de veranderingen in de financiële sector en geef uw mening!

Over waarde: het blog voor financieel adviseurs.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER