Univé draait actie met ongevraagde woonverzekering terug

Univé voert koerswijziging door

Klanten van Univé die in februari ongevraagd zijn overgeheveld naar een andere en veel duurdere woonverzekering, worden teruggezet naar hun oorspronkelijke verzekering. Dat laat een woordvoerder van Univé weten in een radio-uitzending van Radar op 21 april.

Univé Stad en Land liet in januari aan 32.500 klanten weten dat hun woonverzekering per half februari omgezet werd van een basisdekking naar een allriskdekking. De premie zou tientallen euro’s per jaar hoger uitkomen. Wie geen interesse in de nieuwe verzekering had, mocht zichzelf afmelden. Veel klanten beklaagden zich hierover en Radar besteedde er aandacht aan in een radio-uitzending op 24 februari. Daar kwam ook de reden voor de actie aan het licht: Univé ontvangt maandelijks van 100 tot 150 mensen klachten omdat hun huidige verzekering niet dekt wat ze ervan verwacht hadden.

Excuses
Na alle ophef heeft de verzekeraar de actie nogmaals goed tegen het licht gehouden, meldt Pieter Borsboom, manager merk & communicatie bij Univé, in de uitzending van 21 april. “De intentie van de actie is goed, maar de wijze waarop we de actie hebben uitgevoerd eigenlijk niet, daarom hebben we besloten om de hele actie terug te draaien.”

Univé is een herstelactie gestart. Alle klanten ontvangen een brief met uitleg en excuses en hebben vanaf 1 juni weer een basisdekking. De te veel betaalde premie krijgen ze teruggestort.

Bron: Radar

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.

GEEN REACTIES