Kifid opent loket voor klachten over mkb-adviseur

Kifid: meer klachten over banken, minder over hypotheken in 2020

Klachteninstituut Kifid opent per 1 april een nieuw loket voor mkb’ers die een klacht hebben over hun mkb-adviseur in alternatieve financieringen. Dit gebeurt op vraag van Stichting MKB Financiering.

“We hadden al naast het loket voor de banken voor de kleinzakelijke ondernemers ook het loket voor de alternatieve financiering. Dat is een loket dat bij ons is neergelegd door de Stichting MKB Financiering. Die stichting heeft dus een loket voor mensen die problemen hebben met hun financier. Per 1 april openen we op verzoek van die stichting een loket voor klachten over de adviseur”, zegt Eveline Ruinaard, voorzitter van de geschillencommissie van Kifid en directeur van het klachteninstituut in BNR Nieuwsradio.

Die adviseur moet erkend zijn door de stichting; dat betekent dat hij/zij een gedragscode heeft getekend en zich houdt aan een aantal voorwaarden waaronder een klachtenregeling. Ruinaard: “En dan zijn wij het eindpunt van die regeling.”

Stichting MKB Financiering (SMF) is een onafhankelijke organisatie, opgericht om een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de alternatieve financieringssector en om de toegang tot klantgerichte en passende financiering en financieringsadvies voor ondernemers te vergroten. Omdat mkb’ers en zzp’ers het Kifid nog niet goed weten te vinden, opent het klachteninstituut voor hen dit nieuwe loket.

GEEN REACTIES