Frits wil hypotheekmarkt wakker schudden met nieuwe campagne

Frits wil hypotheekmarkt wakker schudden met nieuwe campagne

Hypotheekadviseur Ikbenfrits gaat verder onder de naam Frits en wil de hypotheekmarkt met een nieuwe campagne wakker schudden. Zoals Frits het verwoord, rammelt de hypotheekmarkt. Banken zouden vooral zichzelf adviseren en er zou geen goed overzicht zijn van wat er in de markt te krijgen is.

Heilige huisjes

Frits wilt met de nieuwe campagne tegen heilige huisjes in de markt schoppen. De eerste die er aan moeten geloven, zijn de banken. Frits komt in opstand tegen de banken die vooral zichzelf adviseren door met een rekentool te komen die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. Hiermee kunnen zowel de adviseurs als de klanten zelf de beste hypotheek uitzoeken.

Thomas de Leeuw, medeoprichter van Frits: “Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen, bizar vonden wij, in de tijd van het internet. Dat overzicht is vandaag de dag uitgegroeid tot een digitale, data gedreven adviesorganisatie die misschien wel het beste hypotheekadvies in de markt geeft.”

Meer eigen initiatief

De nieuwe identiteit en merkbelofte, die samengaan met het invoeren van de nieuwe naam Frits, zijn ontwikkeld door DentsuAchtung. Dit bureau ziet dat consumenten bij de keuze voor een hypotheek te weinig op zichzelf vertrouwen. “Waar het voor consumenten gewoon is om bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal oogkleppen en volgzaam gedrag”, zegt Gerben van der Zwaard, strategy director bij het bureau. “We kiezen massaal voor het ‘mannetje’ dat iemand ons aanraadt; dat voelt nu eenmaal vertrouwd. Maar die ‘onafhankelijke’ adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf.”

Bron: Zigt

GEEN REACTIES