FINDINET KRIJGT STEUN UIT ONVERWACHTE HOEK : DE DIRECTIE VAN BMW

Door Gepubliceerd op: 12 augustus 2024

BRON : RTL
Elektrische auto’s moeten hun eigen rijbaan op de snelweg krijgen.

Dit vindt het hoofd van de productie bij BMW, Milan Nedeljković. Een andere optie is gratis parkeren in de stad. Zo wordt kopen van een elektrische auto aantrekkelijker.
En daarmee komt Milan ogenschijnlijk op één lijn met de visie die onze hoofdredacteur een dergelijk plan op 14 maart 2021 d.m.v. een ingezonden stuk aan de leden van de 2e kamer voorlegde.

MOTIVATIE 
“Zo wordt het kopen van een elektrische auto aantrekkelijker”, aldus Milan Nedeljković

“Als je constant wordt ingehaald door elektrische auto’s terwijl je vaststaat in het verkeer, zouden veel mensen overwegen over te stappen”, zegt Nedeljković tegen de Duitse krant Münchner Merkur. Hij stelt ook voor elektrische auto’s speciale toegang tot stadscentra te geven en ze gratis te laten parkeren om de vraag aan te jagen.

Nedeljković zegt dat zo’n voorkeursbehandeling een alternatief kan zijn voor het verkoopverbod van nieuwe voertuigen die op benzine of diesel rijden, een maatregel die de EU vanaf 2035 wil invoeren. Ook vindt hij aanschafprikkels van overheden voor elektrische auto’s op de lange termijn geen goed idee.

Lees er verder over op RTL-nieuws

FINDINET : Energielabel voor motorrijtuigen
In onze publicatie van 14 maart 2021 heeft Findinet een meer werkbaar voorstel gedaan, dat er op neer komt dat zuinige auto’s ruim baan krijgen op de linker baan, mits er drie of meer banen zijn.
Zijn er maar twee banen beschikbaar, dan is een eigen baan voor zuinige auto’s immers onveilig.
Door de rijbanen een eigen max. snelheid toe te kennen, ontstaan – binnen de wettelijke kaders – benen voor verkeer dat 80 mag rijden ( vrachtwagens, auto’s met een aanhanger,
Voeg daaraan toe de motorrijtuigen die sterk vervuilend zijn, en de rest van het verkeer mag op de 2e of de derde baan 90 of zelfs 100 rijden als het gaat om zuinige motorrijtuigen.

De reactie van geraadpleegde automobilisten was zeer divers en varieerde van:
Dan moet ik dus voortaan 80 rijden ipv 120 (Red. Wat al 20 km te hard is en nog meer uitstoot tot gevolg heeft) ?”
tot:
Super idee: dan kan het invoegend verkeer eindelijk gemakkelijk invoegen in de rechter baan, want iedereen rijdt daar dan dezelfde snelheid.”

PARLEMENT ZWIJGT MISTIEK
Een reactie uit de tweede kamer heeft Findinet nooit mogen ontvangen.
Maar dat is gebruikelijk, want leden van de 2e kamer hebben wel wat anders te doen dan luisteren mensen die een oplossing bedenken voor een nationaal probleem.

En dronken een glas , ze deden een plas en lieten alles zoals het was.

En daar kom je als parlementariër als honderden jaren goed mee weg.

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet

Redactie Findinet