Verzekeringsmaatschappij Legal & General heet per 1 juli Scildon

Verzekeraar Legal & General heet per 1 juli Scildon
© Scildon

Met ingang van 1 juli heeft Legal & General een nieuwe naam: Scildon. De naamswijziging is het gevolg van de overdracht van de aandelen zoals die begin 2017 plaatsvond. De naamsomzetting is, na uitgebreide voorbereidingen, in één keer uitgevoerd.

Financieel adviseurs zijn in de afgelopen maanden geïnformeerd over de naamswijziging. En afgelopen week ontvingen ruim 190.000 verzekerden een persoonlijke brief waarin de nieuwe naam werd geïntroduceerd.

“De met ons samenwerkende financieel adviseurs hebben een aantal maanden kunnen wennen aan onze nieuwe naam Scildon”, aldus Michel van Dam, Commercieel directeur Scildon. “Ik heb positieve reacties ontvangen over onze nieuwe naam en logo. Tegelijkertijd zijn adviseurs erg praktisch. Als de mensen waarmee ze al jaren werken maar het aanspreekpunt blijven en de processen blijven zoals ze gewend zijn, dan is het al goed. Wat we bij deze operatie wel hebben ervaren, is op hoeveel plekken en items de naam van de maatschappij voorkomt. Het was een flinke operatie om overal onze naam in één keer te vervangen. De naamswijziging is voor ons geslaagd als de klanten en de adviseurs tevreden zijn en er niets van merken.”

Scildon is partner van Findinet