Verzekeraars inventariseren behoeften van ondernemers

In een bijeenkomst met zzp-ers en mkb-ers hoorden verzekeraars aan welke diensten en ondersteuning de ondernemers behoefte hebben.

Beter op de ondernemersdoelgroep afgestemde informatie over verzekeringen. Meer gesegmenteerde en geïndividualiseerde verzekeringen. En complexe verzekeringsmaterie beter toegankelijk maken bijvoorbeeld door visualisatie. Dat waren enkele van de ideeën die ondernemers opperden tijdens een rondetafelbijeenkomst van het Verbond van Verzekeraars. Met deze bijeenkomst wilden verzekeraars van zzp’ers en mkb’ers horen welke risico’s en onzekerheden het ondernemerschap belemmeren en welke diensten en ondersteuning van verzekeraars het ondernemen beter mogelijk maken.

De rondetafelgesprekken met circa 30 ondernemers en 20 directieleden van verzekeraars leverden een uitgebreide lijst met ervaringen en ideeën over verzekeringen en verzekeraars op, waarmee de verzekeraars direct aan de slag kunnen. Algemeen directeur Richard Weurding van het Verbond: “Het was een boeiende bijeenkomst met goede input en zeer bruikbare feedback van de ondernemers. Het was ook interessant om te horen wat de toekomstdromen van de ondernemers zijn. Het is nu aan ons om de ondernemers te helpen die mogelijk te maken. Het Verbond en de verzekeringsmaatschappijen kunnen aan de slag om hun diensten en producten beter aan te sluiten op de behoeften van ondernemers.”

Richard Lamb, bekend van TrendsVerwachting bij BNR Nieuwsradio, gaf een presentatie over trends in ondernemen in relatie tot verzekeren. Samen met de aanwezige ondernemers en verzekeraars stelde hij enkele ondernemingstrends vast die varieerden van zelfmanagement, tijdvervaging en energiemanagement tot virtuele samenwerking, zingeving en cocreatie. Zijn belangrijkste tips aan ondernemers waren: innoveer samen, nodig jongeren uit, omarm de toekomst en maak snelheid. De rondetafelgesprekken werden geleid door Roderik van Grieken van het Nederlands Debat Instituut.

GEEN REACTIES