Univé in top-tien klantvriendelijkste bedrijven

Onderzoek door MarketResponse onder 2.500 consumenten naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland heeft 10 genomineerden opgeleverd. De tien bedrijven die in aanmerking komen voor de titel Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010 zijn: AN Social media Bij de beoordeling van klantvriendelijkheid spelen de reacties van klanten op social media, zoals Twitter, Hyves en Facebook, een steeds belangrijkere rol. Volgens Bart Götte, directeur van MarketResponse, dienen bedrijven zich daarmee dan ook actief bezig te houden. Het onderzoek laat zien dat alle 10 genomineerden sociale netwerken op internet actief volgen. Mark van der Wolf, woordvoerder Univé: "Op internet en social media zijn we behoorlijk actief. We volgen wat er over ons geschreven wordt, en soms nemen we ook deel aan discussies als we een nuttige bijdrage kunnen leveren. Daarnaast hebben we een webcare team, dat actief contact zoekt met klanten die online problemen aankaarten en hen verder probeert te helpen. Uiteraard hebben we ook een Twitter-account, LinkedIn, diverse Hyves-pagina&acutes en een YouTube-pagina.Deze manier van communiceren is voor ons nog wel een leerproces, omdat we als verzekeraar op veel punten beperkt zijn in wat we mogen en kunnen zeggen. De noodzaak om wet- en regelgeving alsmede de privacy van onze klanten te respecteren staat soms op gespannen voet met onze wens om zo transparant mogelijk te zijn. Maar we zien wel dat deze nieuwe communicatiekanalen alleen maar belangrijker zullen worden, en daarom zijn we ook van plan om er steeds meer gebruik van te gaan maken."