Ter overname: hypotheekadviesketens

© Px

Meerdere hypotheekadviesbedrijven oriënteren zich op de toekomst. CMIS Group, eigenaar van o.a. De Hypotheekshop, Huis & Hypotheek, Hypokeur en Merius, staat te koop. Bestuurslid Edwin van Staden bevestigt dat zich de afgelopen maanden meerdere partijen uit binnen- en buitenland hebben gemeld voor een potentiële overname. “We hebben er met belangstelling kennis van genomen en gaan ons nu beraden op welke stappen we zullen zetten.” CMIS Group heeft 200 werknemers in Nederland en Duitsland.

Ook Hypotheek Visie wacht op een andere eigenaar. Oprichter en eigenaar Anton Vanden Bol (66) wil na 25 jaar met pensioen en zoekt een opvolger. Zijn kinderen hebben geen interesse.

Ten slotte gaan er gerichten dat de Blauwtrust Groep in de etalage zou staan. Blauwtrust Groep is moederbedrijf van o.a. De Hypotheker, Hypotrust en Quion (beheerder van hypotheken en consumptieve kredieten). Volgens De Telegraaf zou het bedrijf een Amerikaanse investeringsbank ingehuurd hebben om het verkoopproces te begeleiden. Blauwtrust Groep ontkent het bericht op de eigen website ten stelligste en meldt dat de aandeelhouders, ondersteund door adviseurs, zich alleen periodiek op de toekomst beraden; zo gebeurde ook onlangs.