Söderberg & Partners gaat partnerschap aan met Van Campen & Dijkstra

Söderberg & Partners haalt extra kapitaal op en start met vermogensbeheer

Söderberg & Partners kondigt een nieuw partnerschap aan. Het Zweedse concern neemt een belang in het in Friesland gevestigde Van Campen & Dijkstra (VCD). Voor Söderberg & Partners, dat in Nederland al een uitgebreid netwerk van partnerorganisaties heeft, komt hiermee landelijke dekking in zicht.

Söderberg & Partners is in Scandinavië marktleider op het gebied van pensioenadvies en zakelijke verzekeringen. VCD richt haar pijlen voornamelijk op verzekeren, RegioBank en hypotheekadvies. S&P neemt (onder voorbehoud van goedkeuring AFM) een minderheidsbelang in van Campen & Dijkstra en het op te richten co-volmachtbedrijf dat in 2021 operationeel moet zijn.

Roland Goldman, CEO van Söderberg & Partners Netherlands: “Vanaf de eerste kennismaking was er een duidelijke klik, onze ideeën over het onderhouden en opbouwen van goede bestendige bedrijfsvoering met veel focus op de klant en de bediening komen heel erg overeen. De organisatie past daarnaast bijzonder goed bij onze visie op verjonging en ontwikkeling. Zo vind je bij van Campen & Dijkstra een mooie combinatie van jonge enthousiaste medewerkers en zeer ervaren collega’s.”

Job Steenland, eigenaar van Campen & Dijkstra, ziet veel kansen in een samenwerking met Söderberg & Partners en is blij een partner gevonden te hebben die uitstekend aansluit bij de organisatie en haar doelen. VCD is door de jaren heen flink gegroeid door een strategie van autonome groei, ontwikkeling en overnames van lokale portefeuilles. In 2021 voegt VCD daar, mede door de toetreding van S&P als aandeelhouder, een volmachtbedrijf aan toe. Dit nieuwe volmachtbedrijf binnen het model van Centraal Volmacht Bedrijf, ook een S&P-participatie, wordt op dit moment ingericht.

“Een andere reden voor het toetreden is de groep van partnerbedrijven van Söderberg & Partners. Stuk voor stuk zijn dat mooie bedrijven met een enorme wil en drang om er in de toekomst iets nóg mooiers van te maken. Het is een inspirerende groep die elkaar stimuleert en versterkt, dat voelt heel bestendig. Het zal ons uitdagen om het beste te leveren, ik kijk daar enorm naar uit”, aldus Steenland.