SIVI start met nieuwe trainingen

© WOKANDAPIX, Pixabay

SIVI, het kennis- en standaardisatie-instituut voor de financiële dienstverlening, biedt op verzoek van relaties een serie nieuwe trainingen aan.

De eerste in de nieuwe reeks SIVI-trainingen is AFD 1.0 Basis. Binnen de financiële dienstverlening is het All Finance Datamodel (AFD) een belangrijke gegevensstandaard voor digitale uitwisseling van gegevens tussen verzekeraars, serviceproviders, adviseurs en andere ketenpartijen.

Tijdens de training leren deelnemers hoe zij AFD 1.0 kunnen gebruiken en welke tooling beschikbaar is. Verder geven de trainers veel aandacht aan praktijkcases en het oefenen met bijvoorbeeld het opstellen van AFD-berichten.

Peter Mols (Directeur SIVI): “We hebben jarenlang vooral gewerkt aan documentatie voor de ondersteuning van standaarden. En dat blijven we doen. Maar we zien daarnaast ook een duidelijke behoefte aan concrete trainingen. Bijvoorbeeld bij partijen die voor het eerst met de branchestandaarden aan de slag gaan. Ook zijn de trainingen belangrijk voor het opleiden van nieuwe medewerkers. Medewerkers die al meer of minder bekend zijn met de standaarden kunnen de trainingen gebruiken voor het verdiepen van kennis rond de standaarden en vraagstukken uit de dagelijkse praktijk. Voor SIVI is het een belangrijke stap om te voorzien in trainingen als essentieel onderdeel van de totale ondersteuning richting gebruikers van de SIVI-standaarden.”

De training AFD 1.0 Basis wordt meerdere keren per jaar gegeven. Na de aftrap met AFD 1.0 Basis in april volgen ook trainingen voor AFD 2.0 en het SIVI AFS API-raamwerk.

Bron: SIVI